Jaarverslag Technische commissie 2023

Wijzigingen in trainerscorps

Nieuwe (assistent)trainers in 2023: Inge Nijhoving bij de looptrainingen op donderdag van de U18/U20/Senioren/Masters en Lidwien Verbakel bij de jongste pupillen groepen (U8/U9)

Gestopt: niemand.

Na de vele wijzigingen (vooral extra trainers) in 2022, was 2023 een stabieler jaar met her en der wat verschuivingen, vooral bij de jeugd, maar niet veel nieuwe of gestopte trainers. Op dit moment hebben we een erg gezellige en enthousiaste groep van maar liefst 31 trainers en assistenten.

Cursussen

In 2023 heeft Sonja Kluijtmans de cursus Basis Baanatletiektrainer niveau 3 met succes voltooid.

Bijscholingen

Ook dit jaar zijn er weer veel trainers die bijscholingen hebben gevolgd, zoals bij de looptrainersdag of bij de dag van de atletiek. Wij zijn blij dat vele trainers dit jaarlijks willen blijven doen om zo de kwaliteit van de trainingen hoog te kunnen houden.

Volle jeugdgroepen

Van tijd tot tijd is er erg veel aanwas bij (vooral) de pupillen groepen. Op sommige momenten zo vol dat een (tijdelijke) ledenstop bij enkele groepen het geval is geweest. Door aan de kwaliteit en kwantiteit van het trainerscorps te blijven werken, kunnen we dit jaar al meer kinderen kwijt in de groep dan voorgaande jaren en we zullen hieraan blijven werken om ieder kind een plekje te kunnen geven.

Trainingsweekenden

Beide trainingsweekenden, die voor de lopers in Burg-Haamstede en voor de jeugd op onze eigen atletiekbaan zijn weer succesvol verlopen.

Groepsfoto’s

Met de meeste trainers aanwezig zijn afgelopen jaar weer mooie nieuwe groepsfoto’s gemaakt. Deze zijn terug te vinden bij de trainingsgroepen op de website van GAC.

Namens de Technische Commissie wil ik alle trainers en assistenten van harte bedanken voor hun inzet om voor al onze sportende leden leuke en nuttige trainingen te verzorgen. Zonder jullie enthousiasme is dat niet mogelijk, bedankt.

Namens de Technische commissie Martijn Kluijtmans