Jaarverslag technische commissie 2019

Wijzigingen in trainerscorps

Bij de A-pupillen is Leonie Ranshuijsen gestopt en bij de D-junioren is Nienke Baltussen gestopt. Jesper Pluijm is gestart als assistent bij de D-junioren.

Bijscholingen

Ook dit jaar zijn er weer veel trainers die bijscholingen hebben gevolgd, zoals bij de looptrainersdag of bij de dag van de atletiek. Wij zijn blij dat vele trainers dit jaarlijks willen blijven doen om zo de kwaliteit van de trainingen hoog te kunnen blijven houden.

Trainingsweekend jeugd

32 enthousiaste jeugd atleten hebben meegedaan aan het eigen trainingsweekend. Dit trainingsweekend is zowel voor de atleten als voor de trainers uitdagend omdat de trainers ook trainingen geven aan andere groepen dan hun eigen groep waardoor je minder op de automatische piloot kunt werken. Kortom een geslaagd en leerzaam weekend.

Alternatieve trainingen en trainingslocaties

Tijdens de aanleg van de nieuwe kunststofbaan hebben we enkele maanden niet kunnen trainen op ons eigen trainingscomplex. Dit vormde een grote uitdaging voor de trainers om training te geven op alternatieve locaties en daar meestal met beperkte materialen weer een leuke en nuttige training te kunnen geven. We zijn met groepen op het grasveld bij het Commanderij College geweest, het voetbalveldje bij het honkbalterrein, op de wegen zoals het industrieterrein, bij de collega verenigingen HAC Helmond en LGD uit Deurne. Wij zijn deze verenigingen zeer dankbaar dat wij van hun accommodaties gebruik hebben mogen maken. Ook willen wij onze trainers van harte bedanken voor hun inzet tijdens deze lastige trainingsperiode.

Nieuwe kunststofbaan

Aan het eind van het jaar mochten we onze eigen vernieuwde accommodatie weer gebruiken voor de trainingen. Nog wel even niet op het ingezaaide middenveld maar wel op de nieuwe kunststofbaan. Gemeente en GAC bedankt voor deze mooie nieuwe baan.

Namens de Technische commissie

Martijn Kluijtmans